سود اقتصادی کهکشانی‌ها از بازسازی برنابئو چقدر است؟

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ باشگاه رئال مادرید پروژه بازسازی ورزشگاه خانگی خود به نام برنابئو را کلید زد. کهکشانی‌ها امیدوارند عملیات نوسازی استادیوم را تا تابستان ۲۰۲۲ به پایان برسانند. البته قرار بود عملیات با سرعتی بیشتر اجرایی شود که شیوع کرونا این روند را به تاخیر انداخت. با این حال هر روز به طور میانگین ۳۵۰ کارگر در برنابئو مشغول کارند تا پروژه در زمان تعیین شده به پایان برسد.

رئال برای ساخت برنابئو وامی به مبلغ ۵۷۵ میلیون یورو با بهره ۲.۵ درصد برای بازگشت در مدت ۳۰ سال دریافت کرده است که هزینه کلی آن ۷۹۶.۵ میلیون یورو خواهد بود. رئال باید از سال ۲۰۲۳ سالانه ۲۹.۵ میلیون یورو به عنوان قسط بپردازد که این بازپرداخت تا ۳۰ ژولای ۲۰۴۹ ادامه خواهد داشت.

کهکشانی‌ها امیدوارند در آینده و بدون کرونا بتواند سالی ۲۰۰ میلیون یورو از برنابئو درآمد داشته باشد و به درآمد سالانه بیش از یک میلیارد یورو برسد.

در همین راستا روزنامه آ. اس در گزارشی اعلام کرد: «پیش بینی می‌شود رئال مادرید سالانه بین ۱۵۰-۲۰۰ میلیون یورو از برنابئو جدید درآمد کسب کند، مبلغی که در دهه‌های آینده به اقتصاد رئال مادرید کمک خواهد کرد.»

منبع خبرگزاری میزان